Researcher Database

KONDO Kimihiko

President, etc. Vice President
Last Updated :2021/10/02

Researcher Information

Affiliation

    President, etc.
    Major in Entrepreneurship

Job Title

  • Vice President
  • Professor

Degree

  • Master of Commercial Science(Kobe University)

J-Global ID

Research Interests

  • omnichannel   co-creation of value   CRM   取引   イノベーション   業態   小売業   流通システム   マーケティング   CRM   Transaction   Innovation   Retail Institition   Retailing   Distribution System   Marketing   

Research Areas

  • Humanities & social sciences / Commerce
  • Humanities & social sciences / Business administration

Academic & Professional Experience

  • 2004/04 - Today  同大学院商学研究科アントレプレナーシップ専攻教授
  • 2010/04 - 2013/03  同専攻長
  • 2005/08 - 2006/08  米国ノースウェスタン大学大学院客員研究員
  • 2003/10 - 2004/03  同教授
  • 1997/04 - 2003/10  Otaru University of CommerceFaculty of Commerce
  • 2003  Professor, Otaru University commerce
  • 1997  Associate Professor, Otaru University of Commerce
  • 1995  同助教授
  • 1995  Associate Professor, Okayama Shoka University
  • 1990  同専任講師
  • 1990  Lecturer, Okayama Shoka University
  • 1988  Assistant, Okayama Shoka University
  • 1987  Okayama Shoka University
  • Otaru University of Commerce Faculty of Commerce, Department of Commerce, Graduate School of Commerce Major in EntrepreneurshipProfessor

Education

  •        - 1990/02  Kobe University  経営学研究科  商学
  •        - 1990  Kobe University  Graduate School, Division of Administration
  •        - 1984  Doshisha University  Faculty of Commerce  商学
  •        - 1984  Doshisha University  Faculty of Commerce

Association Memberships

  • 日本マーケティング学会   日本商業学会   日本消費者行動研究学会   現代経営学研究学会   Japan Society of Marketing and Distribution   Japan Association for Consumer Studies   The Association of Advanced Management Studies   

Published Papers

Books etc

Conference Activities & Talks

  • デジタル・トランスフォーメーションがもたらすオムニチャネルの革新
    近藤 公彦
    日本マーケティング学会カンファレンス 2019  2019/10
  • オムニチャネル化プロセスに関する一考察─オフラインとオンラインの資源展開のメタ能力についてー
    近藤 公彦
    日本商業学会第68回全国研究大会  2019/05
  • 顧客戦略としてのオムニチャネルー市場ゲームの転換ー
    近藤 公彦
    日本商業学会第68回全国研究大会  2018/05
  • オムニチャネル戦略と経営成果
    近藤 公彦
    日本商業学会第67回全国研究大会  2017/05
  • 日本型オムニチャネルの捉え方と理論構築の方向性
    近藤 公彦
    日本マーケティング学会リサーチプロジェクト オムニチャネル研究会 研究報告会  2016/07
  • Characteristics of the Japanese Type of Omnichannel Retailing
    KONDO Kimihiko
    2016 Global Marketing Conference at Hong Kong  2016/07
  • 日本型オムニチャネルの特質と理論的課題
    近藤 公彦
    日本商業学会第66回全国研究大会  2016/06
  • Opportunities and Challenges of Omichannel Strategy in Japanese Retaiiling
    KONDO Kimihiko
    2015 International Conference of Asian Marketing Associations  2015/11
  • 小売業におけるマルチチャネル化とチャネル間統合
    近藤 公彦
    日本商業学会第65回全国研究大会  2015/05
  • A Platform for Value Co-creation: Theoretical Insights from ‘Cookpad’
    KONDO Kimihiko
    2014 Global Conference at Singapore  2014/07
  • 流通における価値共創の分析視角
    近藤 公彦
    日本商業学会第62回全国研究大会  2012/05
  • サービス業におけるCRM の構造と成果
    近藤 公彦
    日本商業学会第61回全国研究大会  2011/05
  • 業態研究のフロンティアー革新の組織能力の視点からー
    日本商業学会第60回全国研究大会  2010
  • POSデータ開示による新次元のチャネル・パートナーシップの構築
    日本商業学会全国大会ワークショップ  2009

Works

  • 宿泊業における顧客満足に関する研究
    1999
  • Customer Satisfaction in Hotel Industry
    1999

Research Grants & Projects

Teaching Experience

  • Introduction to Glocal ManagementIntroduction to Glocal Management Otaku University of Commerce

Committee Membership

  • Japan Society of Marketing and Distribution   General Member   Japan Society of Marketing and Distribution
  • Japan Association for Consumer Studies   General Member   Japan Association for Consumer Studies
  • The Association of Advanced Management Studies   General Member   The Association of Advanced Management Studies


Copyright © MEDIA FUSION Co.,Ltd. All rights reserved.