研究者データベース

王 力勇 (オウ リョクユウ)

商学科 准教授
Last Updated :2020/08/01

研究者情報

所属

  • 商学科

職名

  • 准教授

学位

  • 商学博士(小樽商科大学)

科研費研究者番号

  • 70772466

J-Global ID

プロフィール

  • 最近、観光マーケティングに関する研究に取り組んでいます。特に、観光業の流通チャネル(B2B)、デスティネーション・マーケティング、観光客のモチベーションや行動について研究調査を行なっております。

研究キーワード

  • 観光マーケティング   国際広告   グローバル・マーケティング   

研究分野

  • 人文・社会 / 商学 / マーケティング

経歴

  • 2018年04月 - 現在  小樽商科大学商学部准教授
  • 2017年04月 - 2018年03月  小樽商科大学商学部非常勤講師
  • 2015年04月 - 2018年03月  小樽商科大学商学部専門研究員

学歴

  • 2012年04月 - 2015年03月   小樽商科大学   大学院   現代商学専攻 博士課程

所属学協会

  • 日本広告学会   日本商業学会   Travel and Tourism Research Association   アジア経営学会   

研究活動情報

論文

  • From co-creation to co-destruction-Perceptions of the role of other tourists in creating the tourism experience among Chinese visitors to Japan
    韓 星; プラート カロラス; 王 力勇
    INTERNATIONAL CONFERENCE ON TOURISM AND RETAIL SERVICE MANAGEMENT 2019 2019年10月 [査読有り]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • The role of social interaction in tourism co-creation- A qualitative study of Chinese visitors to Japan
    韓 星; プラート カロラス; 王 力勇
    The 8th Advances in Tourism Marketing Conference 2019年09月 [査読有り]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • Distribution Channels in the Luxury Travel Market: An Exploratory Study of Outbound Tour Operators
    王 力勇; プラート カロラス
    The 8th Advances in Tourism Marketing Conference 2019年09月 [査読有り]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • The role of social interaction in the co-creation of tourist experiences: A literature review
    韓 星; プラート カロラス; 王 力勇
    Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally 2019年06月 [査読有り]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • The role of social interaction in the tourism experience of Chinese visitors to Japan: A grounded theory approach
    韓 星; プラート カロラス; 王 力勇
    Travel and Tourism Research Association: Advancing Tourism Research Globally 2019年06月 [査読有り]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • Chinese Consumer Perceptions of Virtual Reality Cinemas: Some Tentative Implications for Advertising
    韓 星; プラート カロラス; 王 力勇
    Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2017年06月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Message Strategy Typologies: A Review, Integration, and Empirical Validation in China
    王 力勇; プラート カロラス
    Advances in Advertising Research, Vol. VI, Verlegh, P., Voorveld, H., and Eisend, M. (Eds.), Springer, Berlin, Germany 201 - 213 2016年01月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Familiar and Total Strangers: An Exploratory Study of In-Group and Out-Group Perceptions among International Ski Resort Visitors
    プラート カロラス; 後藤 英之; 宮崎 義久; 李 済民; 王 力勇
    Emerging Trends in Asian Markets, Proceedings of the 2015 International Conference of Asian Marketing Associations 120 - 135 2015年11月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Liyong Wang; Carolus L. C. Praet
    ADVANCES IN ADVERTISING RESEARCH, VOL V: EXTENDING THE BOUNDARIES OF ADVERTISING 115 - 128 2015年 [査読有り]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • A Review and Integration of Message Strategy Typologies
    王 力勇; プラート カロラス
    Proceedings of the 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Amsterdam, Netherlands 2014年06月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Cultural Values in Chinese Television Advertising
    王 力勇; プラート カロラス
    Proceedings of the 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Amsterdam, Netherlands 2014年06月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Informativeness of Chinese Television Advertising: A Content Analysis
    王 力勇; プラート カロラス
    Proceedings of the 12th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Zagreb, Croatia 2013年06月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Informativeness of Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王 力勇; プラート カロラス
    日本商業学会第63回全国研究大会報告論集,立命館大学 157 - 169 2013年05月 研究論文(学術雑誌)
  • Value Appeals Reflected in Chinese Car Commercials: A Content Analysis
    王 力勇; プラート カロラス
    Advances in Advertising Research, Vol. IV, Rosengren, Sara, Dahl_n, Micael, Okazaki, Shintaro (Eds.), Springer, Berlin, Germany 245 - 259 2013年05月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)
  • Cultural Values Reflected in Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王 力勇; プラート カロラス
    Proceedings of the 11th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Stockholm, Sweden 2012年06月 [査読有り]
     研究論文(学術雑誌)

講演・口頭発表等

  • ラグジュアリー旅行業における流通チャネルに関して ー ツアー・オペレーターからの視点
    王 力勇
    日本商業学会北海道部会 2019年09月 口頭発表(一般)
  • Distribution Channels in the Luxury Travel Market: An Exploratory Study of Outbound Tour Operators
    王 力勇
    The 8th Advances in Tourism Marketing Conference 2019年09月 口頭発表(一般)
  • インタネットが観光業にもたらす変化と魅力
    王 力勇
    道新ぶんぶんクラブ「時代がよめる経済・ビジネス講座」 2019年08月 公開講演,セミナー,チュートリアル,講習,講義等
  • A Literature Review of Information Content and Cultural Value Appeals Manifest in Chinese Advertising
    王 力勇
    第12回東アジア3大学国際シンポジュウム 2018年10月 口頭発表(一般) 中国東北財経大学
  • 中国テレビ広告における価値訴求に関する研究
    王力勇
    日本広告学会関東部会 2014年09月 千葉商科大学、東京
  • An Empirical Study of Message Strategies in Chinese Television Advertising
    王力勇
    日本商業学会第64回全国研究大会 2014年06月 一橋大学、東京 日本商業学会
  • A Review and Integration of Message Strategy Typologies
    王力勇
    The 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2014年06月 Amsterdam, Netherlands European Advertising Academy
  • Cultural Values in Chinese Television Advertising
    王力勇
    The 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2014年06月 Amsterdam, Netherlands European Advertising Academy
  • Informativeness of Chinese Television Advertising
    王力勇
    第7回東アジア3大学国際シンポジウム 2013年10月 小樽 小樽商科大学
  • A Review and Integration of Message Strategy Typolog
    王力勇
    日本広告学会第44回全国大会 2013年10月 九州産業大学、福岡 日本広告学会
  • 中国におけるテレビ広告の情報性に関する実証研究
    王力勇
    日本商業学会北海道部会 2013年07月 小樽商科大学、札幌
  • Informativeness of Chinese Television Advertising: A Content Analysis
    王力勇
    The 12th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2013年06月 Zagreb, Croatia European Advertising Academy
  • Informativeness of Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王力勇
    日本商業学会第63回全国研究大会 2013年05月 立命館大学、草津 日本商業学会
  • Cultural Values Reflected in Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王力勇
    The 11th International Conference on Research in Advertising (ICORIA) 2012年06月 Stockholm, Sweden European Advertising Academy

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • The role of intra-cultural and cross-cultural tourist-tourist interactions in the tourism service encounter
    日本学術振興会:科学研究費助成事業 基盤研究(C)
    研究期間 : 2018年04月 -2021年03月 
    代表者 : プラート カロラス; 鈴木 和宏; 王 力勇
  • An Exploratory Investigation of Japanese Inbound Tourism Distribution Channels
    日本学術振興会:科学研究費助成事業 基盤研究(C)
    研究期間 : 2018年04月 -2021年03月 
    代表者 : 王 力勇; プラート カロラス

委員歴

  • 2020年04月 - 現在   小樽商科大学   グローカル戦略推進センター産学官連携推進部門, 主任(併任)
  • 2018年10月 - 現在   小樽未来創造高校   地域みらい連携会議構成員

担当経験のある科目

  • グローカル・フィルドワーク小樽商科大学
  • グローカルセミナーⅣ小樽商科大学
  • グローカルセミナーⅢ小樽商科大学
  • グローカルセミナーⅡ小樽商科大学
  • グローカルマネジメント入門小樽商科大学
  • 国際市場戦略小樽商科大学大学院
  • 世界の中の日本企業小樽商科大学
  • アジア太平洋におけるマーケティング戦略小樽商科大学
  • 日本的経営入門小樽商科大学

学術貢献活動

  • 受託事業「小樽天狗山SNS等調査業務委託」
    期間 : 2019年04月01日 - 2020年03月31日
    種別 : 学術調査
    主催者・責任者 : 中央バス観光開発株式会社

その他のリンク

researchmap