詳細検索はこちら

王 力勇オウ リョクユウ

所属部署名
商学科
職名准教授メールアドレス
生年月日ホームページURL
電話番号(代表)0134-27-5206
メッセージ
Last Updated :2019/02/26

研究者基本情報

基本情報

    プロフィール:最近、観光マーケティングに関する研究に取り組んでいます。特に、観光業の流通チャネル(B2B)、デスティネーション・マーケティング、観光客のモチベーションや行動について研究調査を行なっております。
    科研費研究者番号:70772466

学歴

  • 2012年04月 - 2015年03月, 小樽商科大学, 大学院, 現代商学専攻 博士課程

学位

  • 商学博士(小樽商科大学)

所属学協会

  • EUROPEAN ACADEMY OF ADVERTISING
  • AMERICAN ACADEMY OF ADVERTISING
  • 日本広告学会
  • 日本商業学会

経歴

  •   2018年04月,  - 現在, 小樽商科大学, 商学部, 准教授
  •   2015年04月,  - 2018年03月, 小樽商科大学, 商学部, 専門研究員

研究活動情報

研究分野

  • 商学, マーケティング

研究キーワード

    観光マーケティング, 国際広告, グローバル・マーケティング

論文

  • Chinese Consumer Perceptions of Virtual Reality Cinemas: Some Tentative Implications for Advertising
    韓 星、プラート カロラス、王 力勇, Proceedings of the 17th International Conference on Research in Advertising (ICORIA),   2017年06月, 査読有り
  • Message Strategy Typologies: A Review, Integration, and Empirical Validation in China
    王 力勇、プラート カロラス, Advances in Advertising Research, Vol. VI, Verlegh, P., Voorveld, H., and Eisend, M. (Eds.), Springer, Berlin, Germany, 201 - 213,   2016年01月, 査読有り
  • Familiar and Total Strangers: An Exploratory Study of In-Group and Out-Group Perceptions among International Ski Resort Visitors
    プラート カロラス; 後藤 英之; 宮崎 義久; 李 済民; 王 力勇, Emerging Trends in Asian Markets, Proceedings of the 2015 International Conference of Asian Marketing Associations, 120 - 135,   2015年11月, 査読有り
  • How Informative Are Chinese Television Commercials?
    王 力勇、プラート カロラス, Advances in Advertising Research, Vol. V, Banks, Ivana B.,_De Pelsmacker, Patrick,_Okazaki, Shintaro (Eds.), Springer, Berlin, Germany, 115 - 128,   2015年01月, 査読有り
  • A Review and Integration of Message Strategy Typologies
    王 力勇、プラート カロラス, Proceedings of the 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Amsterdam, Netherlands,   2014年06月, 査読有り
  • Cultural Values in Chinese Television Advertising
    王 力勇、プラート カロラス, Proceedings of the 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Amsterdam, Netherlands,   2014年06月, 査読有り
  • Informativeness of Chinese Television Advertising: A Content Analysis
    王 力勇、プラート カロラス, Proceedings of the 12th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Zagreb, Croatia,   2013年06月, 査読有り
  • Informativeness of Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王 力勇、プラート カロラス, 日本商業学会第63回全国研究大会報告論集,立命館大学, 157 - 169,   2013年05月
  • Value Appeals Reflected in Chinese Car Commercials: A Content Analysis
    王 力勇、プラート カロラス, Advances in Advertising Research, Vol. IV, Rosengren, Sara, Dahl_n, Micael, Okazaki, Shintaro (Eds.), Springer, Berlin, Germany, 245 - 259,   2013年05月, 査読有り
  • Cultural Values Reflected in Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王 力勇、プラート カロラス, Proceedings of the 11th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), s.l., Stockholm, Sweden,   2012年06月, 査読有り

講演・口頭発表等

  • A Literature Review of Information Content and Cultural Value Appeals Manifest in Chinese Advertising
    王 力勇, 第12回東アジア3大学国際シンポジュウム,   2018年10月12日, 招待有り
  • 中国テレビ広告における価値訴求に関する研究
    王力勇, 日本広告学会関東部会,   2014年09月
  • An Empirical Study of Message Strategies in Chinese Television Advertising
    王力勇, 日本商業学会第64回全国研究大会,   2014年06月, 日本商業学会
  • A Review and Integration of Message Strategy Typologies
    王力勇, The 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA),   2014年06月, European Advertising Academy
  • Cultural Values in Chinese Television Advertising
    王力勇, The 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA),   2014年06月, European Advertising Academy
  • Informativeness of Chinese Television Advertising
    王力勇, 第7回東アジア3大学国際シンポジウム,   2013年10月, 招待有り, 小樽商科大学
  • A Review and Integration of Message Strategy Typolog
    王力勇, 日本広告学会第44回全国大会,   2013年10月, 日本広告学会
  • 中国におけるテレビ広告の情報性に関する実証研究
    王力勇, 日本商業学会北海道部会,   2013年07月
  • Informativeness of Chinese Television Advertising: A Content Analysis
    王力勇, The 12th International Conference on Research in Advertising (ICORIA),   2013年06月, European Advertising Academy
  • Informativeness of Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王力勇, 日本商業学会第63回全国研究大会,   2013年05月, 日本商業学会
  • Cultural Values Reflected in Chinese Television Advertising for Automobiles: A Content Analysis
    王力勇, The 11th International Conference on Research in Advertising (ICORIA),   2012年06月, European Advertising Academy

競争的資金

教育活動情報

担当経験のある科目

  • 国際市場戦略, 小樽商科大学大学院
  • 世界の中の日本企業, 小樽商科大学商学部
  • アジア太平洋におけるマーケティング戦略, 小樽商科大学商学部
  • 国際市場論, 小樽商科大学商学部
  • 市場システム論Ⅰ, 小樽商科大学商学部

その他

researchmap