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猪口 純路イノグチ ジュンジ

所属部署名
アントレプレナーシップ専攻
職名教授メールアドレス
生年月日ホームページURL
電話番号(代表)0134-27-5206
メッセージ
Last Updated :2020/02/15

研究者基本情報

学歴

  •  - 2010年03月, 神戸大学大学院経営学研究科博士後期課程
  •  - 2001年03月, 神戸大学大学院経営学研究科博士前期課程
  •  - 1999年03月, 小樽商科大学商学部

学位

  • 修士(商学)(神戸大学)

所属学協会

  • ファッション・ビジネス学会
  • 組織学会
  • 日本商業学会

経歴

  •   2015年10月,  - 現在, 小樽商科大学, 大学院・商学研究科アントレプレナーシップ専攻, 教授
  •   2018年05月,  - 2019年02月, オタゴ大学, マーケティング学部, 客員研究員
  •   2012年04月,  - 2015年09月, 小樽商科大学, 大学院・商学研究科アントレプレナーシップ専攻, 准教授
  •   2010年04月,  - 2012年03月, 広島市立大学国際学部/大学院国際学研究科 准教授
  •   2005年04月,  - 2010年03月, 広島市立大学国際学部講師

研究活動情報

研究分野

  • 商学

研究キーワード

    集積, 日本・韓国, 産業集積, 中国、韓国、台湾, 中国,韓国,台湾, アパレル産業, 国際比較, 中小企業, アパレル製造業者, 国際分業, 中国, マーケティング

論文

  • Own brand strategy of apparel manufacturers: A comparative study of Japan and South Korea
    武学穎, 浦上拓也, 小宮一高, 金雲鎬, 猪口 純路, Proceedings of AC 2018 in Prague, Proceedings of AC 2018 in Prague, 20 - 28,   2018年08月, 査読有り
  • Innovation and Tradition in a Japanese Denim Maker
    大東和武司, 猪口純路, 城多努, 潮崎智美, The Proceedings of the European Business History Association, The Proceedings of the European Business History Association, 21,   2017年08月, 査読有り
  • Market Orientation and Market Intelligence Generation of New Business Devlopments: Multiple-Case Studies of Small to Medium-Sized Enterprise in Japan
    Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, Woonho Kim, Takuya Urakami, IMP Conference 2015 Proceeding Paper, IMP Conference 2015 Proceeding Paper,   2015年08月, 査読有り
  • Market Orientation and Organizational Performance of New Business Development: Multiple-case Studies of Small to Medium-sized Enterprises in Japan
    Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, Woonho Kim, Takuya Urakami, IMP Asia Conference Proceeding Paper, IMP Asia Conference Proceeding Paper,   2014年12月, 査読有り
  • 先行型市場志向企業によるチャネルとの共同革新に関する考察:資産運用会社と販売チャネルの事例をてがかりに
    日本商業学会第63回全国研究大会報告論集, 日本商業学会第63回全国研究大会報告論集,   2013年
  • Strategy within Japanese Apparel Manufacturers
    The International Journal of Costume Culture, The International Journal of Costume Culture, 15,   2012年, 査読有り
  • 市場志向研究の現状と課題
    季刊 マーケティング・ジャーナル, 季刊 マーケティング・ジャーナル, 31, (3) ,   2012年01月
  • Implementation of Market Orientation in Small Sized Company: Case Study on a Japanese Apparel Manufacturer
    International Journal of Emerging Science, International Journal of Emerging Science, 1, (3) ,   2011年09月, 査読有り
  • Strategy within Japanese Apparel Manufacturer
    International Textile and Costume Congress Proceeding Paper, International Textile and Costume Congress Proceeding Paper,   2011年
  • 市場志向における連動型事業システム−アパレル加工企業(株)ニッセンの事例を通じて−
    猪口純路, 流通研究, 流通研究, 13, (3) ,   2011年, 査読有り
  • Analysis of Market Orientation in Small Sized Company: Case Study on a Japanese Apparel Manufacturer
    Junji INOGUCHI, International Conference on Management 2011Proceeding Paper, International Conference on Management 2011Proceeding Paper,   2011年, 査読有り
  • Competitive advantage of the Regional Convenience Store Chain in Japan;Knowledge Exploration and Exploitation Based on Market Orientation
    Junji INOGUCHI, 10th International Research Conference on Quality, Innovation and Knowledge Management Proceedings, 10th International Research Conference on Quality, Innovation and Knowledge Management Proceedings,   2011年, 査読有り
  • Japanese Apparel Industry: A Recent Survey of Wholesalers and Manufacturers
    The International Journal of Costume Culture, The International Journal of Costume Culture, 13, (2) ,   2010年, 査読有り
  • Self-planning Functions within the Japanese Apparel Wholesale Industry
    Takuya Urakami, Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, Journal of Fashion Marketing and Management, Journal of Fashion Marketing and Management, 13, (3) ,   2009年, 査読有り
  • International Marketing Strategy of Small to Medium Sized Apparel Companies: Evidence from South Korea, Taiwan and Japan
    4th International Symposium On Economic Theory, Policy and Applications Proceeding Paper, 4th International Symposium On Economic Theory, Policy and Applications Proceeding Paper,   2009年, 査読有り
  • アパレル産業における先行型市場志向のビジネス・システムに関する考察−アパレル加工業者による狭義の顧客志向への埋没回避−
    広島市立大学国際学部 ワーキング・ペーパー・シリーズ 経済・経営, 広島市立大学国際学部 ワーキング・ペーパー・シリーズ 経済・経営, 12,   2009年
  • アパレル卸売業における将来展望に関する一考察
    浦上 拓也, 小宮 一高, 猪口 純路, ファッションビジネス学会論文誌, ファッションビジネス学会論文誌, 13, 11 - 18,   2008年03月, 査読有り
  • 産業集積における事業システムの多様性 ‐児島ジーンズ集積の事例から‐
    小宮 一高, 猪口 純路, 香川大学経済学部研究年報, 香川大学経済学部研究年報, 47, 91 - 116,   2008年
  • Business Strategy Changes within Urban and Rural Wholesalers: A Case Study of Japanese Apparel Industry
    Takuya Urakami, Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, 20th Conference for the Pacific Regional Science Conference Organization Proceeding Paper, 20th Conference for the Pacific Regional Science Conference Organization Proceeding Paper,   2007年, 査読有り
  • 小売企業による製品開発における情報の粘着性の分解−セイコーマートの製品開発のケースを通じて−
    広島市立大学国際学部 ワーキング・ペーパー・シリーズ 経済・経営, 広島市立大学国際学部 ワーキング・ペーパー・シリーズ 経済・経営, 7,   2006年
  • 製品開発における境界連結行動に関する考察−飲料産業における事例を中心に−
    猪口純路, 神戸大学大学院経営学研究科博士課程後期演習単位修得認定論文, 神戸大学大学院経営学研究科博士課程後期演習単位修得認定論文,   2005年, 査読有り
  • グローバル・ネットワークの形成能力にかんする一考察−マイクロン・ジャパンのケースを手がかりに−
    神戸大学大学院経営学研究科博士課程モノグラフモノグラフシリーズ, 神戸大学大学院経営学研究科博士課程モノグラフモノグラフシリーズ, 326,   2003年
  • 製品開発における境界連結行動にかんする考察と実証分析−コンセプトによる差別化を重視する製品を中心に−
    神戸大学大学院経営学研究科博士課程モノグラフモノグラフシリーズ, 神戸大学大学院経営学研究科博士課程モノグラフモノグラフシリーズ, 324,   2003年
  • 企業間ネットワークの形成に関する一考察−ある半導体メーカーのケースを手がかりに−
    神戸大学大学院経営学研究科修士論文, 神戸大学大学院経営学研究科修士論文,   2001年, 査読有り
  • Development process of networking between traditional SMEs and marketing agents: A case study from the Japanese blade and edged tools industry
    猪口 純路, Proceedings for IMP Conference 2019, Proceedings for IMP Conference 2019, 査読有り

MISC

書籍等出版物

講演・口頭発表等

  • Development process of networking between traditional SMEs and marketing agents: A case study from the Japanese blade and edged tools industry
    猪口 純路, IMP Conference 2019,   2019年08月
  • 地域ブランドに関する探索的実証分析
    猪口 純路, 日本商業学会北海道部会,   2017年12月
  • 小樽商科大学における企業家教育の事例
    猪口 純路, 日本ベンチャー学会 第18回全国大会,   2015年11月
  • 地域ブランド開発における市場志向の影響に関する探索的実証分析
    猪口 純路, 日本商業学会北海道部会,   2015年10月
  • Market Orientation and Market Intelligence Generation of New Business Devlopments: Multiple-Case Studies of Small to Medium-Sized Enterprise in Japan
    Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, Woonho Kim, Takuya Urakami, IMP Conference 2015,   2015年08月
  • 小売企業の競争優位における市場志向タイプの影響
    猪口 純路, 日本商業学会第65回全国大会,   2015年06月
  • 小売企業における市場志向のタイプと成果に関する実証分析
    猪口 純路, 日本商業学会北海道部会,   2015年02月
  • Market Orientation and Organizational Performance of New Business Development: Multiple-case Studies of Small to Medium-sized Enterprises in Japan
    Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, Woonho Kim, Takuya Urakami, IMP Asia Conference 2014,   2014年12月
  • 市場志向のMDに関する研究課題の考察
    猪口純路, 坂川裕司, 松尾睦, 日本商業学会 第4回全国研究報告会,   2014年12月
  • Comparative Study of Apparel Manufacturers Strategies Between Japan and South Korea
    猪口 純路, 7th East Asian Triangle International Symposium,   2014年07月
  • 市場志向のPB開発に関する考察
    猪口 純路, 日本商業学会北海道部会,   2014年07月
  • 市場志向のMDに関する実証研究
    猪口純路, 坂川裕司, 松尾睦, 日本商業学会 第64回全国研究大会,   2014年06月
  • 先行型市場志向企業によるチャネルとの共同革新に関する考察:資産運用会社と販売チャネルの事例を手がかりに
    猪口純路, 日本商業学会第63回全国研究大会,   2013年05月
  • Strategies within Japanese Apparel Manufacturers
    Junji Inoguchi, Kazutaka Komiya, Woonho Kim, Takuya Urakami, International Textile & Costume Congress,   2011年10月
  • Implementation of market orientation: the case study of an apparel manufacturer in Japan
    The SIBR Conference 2011 on Interdisciplinary Business & Economic Research,   2011年06月
  • Analysis of Market Orientation in Small Sized Company: Case Study on a Japanese Apparel Manufacturer
    Junji Inoguchi, International Conference on Management 2011,   2011年06月
  • Transformation from Responsive Market Orientation to Proactive Market Orientation; Case Study of the Japanese Apparel Textile Manufacturer
    Junji INOGUCHI, 2nd Conference on Asian Conference on Social Science,   2011年06月
  • Strategies within Japanese Apparel Manufacturers
    Junji Inoguchi, Kazutaka Komiya, Takuya Urakami, Woonho Kim, 第61回 日本商業学会全国大会English Session,   2011年05月
  • Competitive advantage of the Regional Convenience Store Chain in Japan;Knowledge Exploration and Exploitation Based on Market Orientation
    Junji INOGUCHI, 10th International Research Conference on Quality, Innovation and Knowledge Management,   2011年02月
  • Japanese Apparel Industry: A Recent Survey of Wholesalers and Manufacturers
    Takuya Urakami, Kazutaka Komiya, Woonho Kim, Junji Inoguchi, International Conference of Korean Costume Culture Association,   2010年10月
  • International Marketing Strategies of Small to Medium Sized Apparel Companies: Evidence from South Korea, Taiwan and Japan
    Junji Inoguchi, Kazutaka Komiya, Uoonho Kim, Takuya Urakami, 4th International Symposium on Economic Theory, Policy and Applications,   2009年08月
  • 産業集積における事業システムの多様性−ジーンズ産業集積の考察から−
    小宮一高, 猪口純路, 日本組織学会 2008年度 研究発表大会,   2008年06月
  • 産業集積におけるリンケージ企業の多様性とその国際化への展望−児島地区におけるジーンズ産業集積を手がかりに−
    猪口純路, 2007年度 国際ビジネス研究学会 関西支部・中四国支部会,   2007年05月
  • Business Strategy Changes within Urban and Rural Wholesalers: A Case Study of Japanese Apparel Industry
    Takuya Urakami, Kazutaka Komiya, Junji Inoguchi, 20th Pacific Regional Science Conference “Urban Economic Development” Session,   2007年05月
  • 製品開発における境界連結行動
    猪口純路, 第56回 日本商業学会,   2006年05月
  • 製品開発における境界連結行動に関する考察−清涼飲料水のケースを通じて−
    猪口純路, 第55回 日本商業学会,   2005年05月
  • 製品開発における境界連結行動にかんする一考察−サントリー「なっちゃん」の開発をてがかりに−
    猪口純路, 第53回 日本商業学会,   2003年05月

受賞

  •   2015年01月, IMP Asia Conference 15 selected paper
  •   2011年09月, International Conference on Management, International Conference on Management 20 Selected Best Paper

競争的資金

教育活動情報

担当経験のある科目

  • グローカルマネジメント入門, 小樽商科大学商学部
  • アメリカ事情, 小樽商科大学商学部
  • 市場システム論, 小樽商科大学商学部
  • マーケティング行動論, 小樽商科大学商学部
  • チャネル・マネジメント, 小樽商科大学商学部
  • 経営学, 広島市立大学
  • マーケティング論Ⅱ, 広島市立大学
  • マーケティング論Ⅰ, 広島市立大学
  • 物流論Ⅱ, 広島経済大学
  • 物流論Ⅰ, 広島経済大学
  • ノースウェスタン大学夏季集中講義, 小樽商科大学大学院商学研究科
  • ビジネスワークショップⅠ・Ⅱ, 小樽商科大学大学院商学研究科
  • 顧客志向経営, 小樽商科大学大学院商学研究科
  • ケース・スタディーⅡ, 小樽商科大学大学院商学研究科

その他

所属部局ホームページ

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