Learning Experiences and their Values Created by Distance Learning―A Qualitative Analysis of Chinese Language Learning through Cross Cultural Exchange―
Satoko Sugie; Makoto Mitsugi
Proceedings of the 9th International Conference and Workshops on Technology and Chinese Language Teaching 265 - 271 2016年 [査読有り]
利用远程交流的混合式学习实践与其成果的质性分析―以日本高中中文课为例
杉江聪子; 三木真实
中文教学现代化学报 8 107 - 117 2015年 [査読有り]
Practice and Evaluation of Blended Learning with Cross-Cultural Distance Learning in a Foreign Language Class
Satoko, Sugie; Makoto Mitsugi
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 18 2 1 - 19 2015年 [査読有り] 研究論文(学術雑誌)
Learning Experiences and their Values Created by Distance Learning: A Qualitative Analysis of Chinese Language Learning through Cross Cultural Exchange
Satoko Sugie; Makoto Mitsugi
The 9th International Conference and Workshops on Technology and Chinese Language Teaching in the 21st Century (TCLT9) 2016年05月
遠隔交流が創る異文化体験とその価値:質的分析によるアプローチ
杉江聡子; 三ツ木真実
e-Learning 教育学会 第14回 金沢研究大会 2016年03月
Hong Kong and Hokkaido online language exchange program
言語記録の質的データ分析に着手する:SCAT(Steps for Coding and Theorization)によるアプローチ
三ツ木真実
日本コミュニケーション学会北海道支部 第24回支部研究大会 2015年11月
異なる環境における小学校教師の言語教師としての特徴:半構造化面接と集団討議を通して
中村香恵子; 三ツ木真実; 志村昭暢
全国英語教育学会(JASELE) 第41回 熊本研究大会 2015年08月
PAC 分析を利⽤した英語教師役割観ビリーフの可視化
河合靖; 佐野愛子; 中村香恵子; 三ツ木真実
大学英語教育学会(JACET) 北海道支部 平成26年度 第3回支部研究会 2015年03月
コア・ミーニングによる多義語の学習と指導における有効性
三ツ木真実
北海道英語教育学会(HELES) 第15 回 研究大会 2014年10月
Cross-Cultural Distance Learning with Blended Learning Model in a Foreign Language Class: Using Mix Methods to Analyze Learning Outcomes and Learners' Experiences
Satoko Sugie; Makoto Mitsugi
The 19th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics 2014年08月
日本人英語学習者におけるメタファーを用いる語彙学習能力に関する研究
三ツ木真実
全国英語教育学会(JASELE) 第40回 徳島研究大会 2014年08月
日本人英語学習者における多義語に関する語彙知識の測定
三ツ木真実
大学英語教育学会(JACET) 北海道支部 第27回 北海道支部大会 2014年07月
多義語に特化したメタフォリカル・コンピテンスの測定について
三ツ木真実
全国英語教育学会(JASELE) 第39回 北海道研究大会 2013年08月
認知言語学的アプローチによる多義語理解とその課題
三ツ木真実
北海道大学 第6回コミュニケーション研究会 2012年12月
Toward a self-based understanding of willingness to communicate among Japanese learners of English